Novācam ražu jeb kviešu zelmenis 2

>> otrdiena, 2010. gada 25. maijs

Pagājusi jau nedēļa kopš iestādīju kviešus. Visi ir kārtīgi saauguši un sazaļojuši. Kopā man ir astoņas mazas kastītes ar zaļo zāli. Katru dienu dzeršu pa vienai glāzei zelmeņa sulas. Šodien pēc idejas vajag iestādīt atkal astoņas kastes ar graudiem, lai pēc nedēļas atkal būtu raža. Bet tā kā es nedzīvoju siltumnīcā, bet gan nelielā dzīvoklī kopā ar dredu meiteni, tad kviešus sastādīšu, kad būšu jau izdzēris visu šo ražu.

Kā tad notiek sulas spiežana? Es rīkojos gaužām vienkārši. Nogriežu visas zaļās lapiņas, salieku tās blenderī un pieleju glāzi ūdens, visu masu izlaižu caur marli. Un sula gatava.

Protams, var iegādāties speciālu kviešu zelmenim paredzētu sulas spiedi.

Garša kviešu zelmenim ir salda un patīkama. Un uz augšu nemaz nerauj, no kā es visvairāk baidījos :]

Re, Bobijs no Varenā Hila (King of the Hill) arī dzer kviešu zelmeni.

6 komentāri:

oga,  2010. gada 25. maijs 05:44  

a nevar ar visiem biezumiem dzert?

Toma Sirds 2010. gada 25. maijs 14:01  

Kad izspiež zaļo sulu no kvieša zāles, tad pāri paliek sauss celulozes auga skelets, kas atgādina vati, šo vati organisms praktiski nevar nekādi vajadzīgi asimilēt. Tāpēc es neieteiktu dzert kvieša zelmeni ar visiem biezumiem. Bet esmu lasījis, ka daži taisa no zelmeņa tādu kā pastu un arī ēd. Man personīgi negaršo, ka tie biezumi jaucās ar sulu. :]

Romeo 2010. gada 26. maijs 00:37  

Es agrāk no rītiem dzēru svaigi spiestu kartupeļu sulu. Tā gan nelabi garšoja.

Toma Sirds 2010. gada 26. maijs 01:23  

Kāpēc Tu dzēri kartupeļu sulu? Ko viņa tādu labu dara organismam?

Anonīms,  2010. gada 14. jūnijs 11:19  

Vai Maksimā nopērkamie kviešu graudi (ekoloģiskie) der zelmeņa audzēšanai? (vai tie vispār augs?)

Bet ja sulu dzer tomēr kopā ar visiem biezumiem - tie biezumi nav kā ļoti labs zarnu "šrubētājs"?

(Par kartupeļu sulu - vienreiz dzirdēju, ka kartupeļu sula esot laba kuņģim (čūlu laikam ārstējot)).

Toma Sirds 2010. gada 21. jūnijs 01:19  

Es nezinu šos graudus par kuriem Tu runā, bet ja tie graudi diedzēšanai un nav malti, tad jau noteikti izaugs. Es savus miežus un kviešus pērku tirgū, maksā Ls 0.20 kilogramā, protams, tirgū pirkt ir tricky, tricky, jo graudi var būt kodēti, apstrādāti ar ķimikāliju.

Par kartupeļu sulu aizmirstiet. Ir daudz labākas un veselīgākas sulas. Kartupeļu sula satur daudz cietes, kas aknās izraisa mazutam līdzīgu vielu. Un pie tam viņa nav diez cik garšīga. Vēdera problēmas labi atrisina spinātu, banānu, citrona sulas un medus koktēlis. Garšīgs un veselīgs.

Ierakstīt komentāru

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP